Cimcorpille historian suurin kauppa Sentury Tirelta

24.6.2015

Kiinalainen autonrengasvalmistaja Qingdao Sentury Tire on tilannut Cimcorpilta mittavan automaatiojärjestelmän Thaimaahan rakennettavaan uuteen rengastehtaaseen.

Lähes 30 miljoonan euron tilaus, joka sisältää automaatiojärjestelmät koko rengastehtaan materiaalivirran hallintaan, perustuu Cimcorpin Dream Factory -konseptiin. Laitteistot asennetaan ja otetaan käyttöön asteittain vuosina 2015–2016.

Toimitukseen kuuluu kuusi itsenäistä automaatiolinjaa, joista kukin sisältää monorail-kuljettimet rengasaihioiden siirtoon kokoonpanokoneilta paistoalueen välivarastoon ja sieltä paistopuristimille, paistoalueen välivarastot, maalausasemat, testausalueen, lavauksen ja lähetysalueen välivarastot, RGV (Rail Guided Vehicle) -trukit sekä korkeavaraston kraanat. Materiaalivirtaa ohjaa Cimcorpin Warehouse Control System (WCS), joka integroi kaikki laitteet – robotit, monorail-kuljettimet, RGV-trukit, kraanat ja lavakuljettimet – saumattomasti toimivaksi kokonaisuudeksi.

Vuonna 2009 perustettu Sentury valmistaa renkaita tuotemerkeillä Landsail, Delinte ja Sentury. Cimcorp on jo aiemmin toimittanut Dream Factory -konseptiin perustuvan automaatiojärjestelmän Senturyn Qingdaon tehtaalle Kiinaan. Onnistuneen projektin ansiosta Sentury päätyi investoimaan samaan automaatioratkaisuun myös uudessa Thaimaan tehtaassaan. Senturyn toimitusjohtaja Qin Long kommentoi:
”Rakennamme modernin rengastehtaan, jossa käytetään uusinta automaatioteknologiaa. Sillä varmistamme laadukkaat tuotteet ja korkean tuottavuuden. Niiden kokemusten perusteella, jotka meillä on ensimmäisestä yhteishankkeesta, olemme vakuuttuneita, että Cimcorp on kykenevä ja luotettava kumppani myös Thaimaan projektiin.”

Cimcorpin myyntijohtajan Kai Tuomisaaren mukaan nykypäivän modernit rengastehtaat ovat tehokkaita ja hyvin organisoituja.
”Tehokkuus ja joustavuus saavutetaan modulaarisella automaatiolla ja koko valmistusprosessin hallinnalla. Tätä juuri toimitamme Senturyn uuteen tehtaaseen Thaimaahan.”

Cimcorpin robottijärjestelmä lisää tuottavuutta

Cimcorpin robottijärjestelmät lisäävät tuottavuutta ja takaavat renkaiden jäljitettävyyden.