Cimcorp yhtiöittää uusiutuvien energialähteiden tuotantoautomaation

21.2.2007

Cimcorp perustaa uuden yhtiön kehittämään uudistuvien energialähteiden tuotantoautomaatiota.

Cimcorp Oy on kehittänyt ohutkalvotekniikkaan perustuvien uuden sukupolven aurinkosähköpaneelien tuotantoautomaatiojärjestelmän. Ensimmäinen järjestelmä on toimitettu saksalaiselle valmistajalle vuonna 2007. Liiketoiminnan vahvojen kasvunäkymien johdosta tämä liiketoiminta on päätetty erottaa omaksi yhtiökseen 1.1.2008. Yhtiön nimeksi tulee CimSolar Oy. Uuden yhtiön toimitusjohtajaksi siirtyy Cimcorpin pitkäaikainen toimitusjohtaja Kari Ollila. Uusi yhtiö sijoittuu Ulvilan Logistiikkataloon.

Aurinkoenergian käytön ennustetaan kasvavan lähivuosina rajusti ennen kaikkea Keski- ja Etelä-Euroopassa ja tuotantoprosessien automatisoinnissa nähdään suuri businesspotentiaali. Yhtiöittämällä tämän liiketoiminnan Cimcorp ja sen omistajat haluavat varmistaa, että tämän liiketoiminnan kehitystarpeisiin on käytettävissä riittävät taloudelliset resurssit.

Cimcorp Oy jatkaa liiketoimintaansa robottijärjestelmien toimittajana erityisesti rengas- ja elintarviketeollisuuteen. Cimcorpin toimitusjohtajaksi on nimitetty varatoimitusjohtaja Markku Vesa 1.1.2008 alkaen.Lisätietoja antavat

Cimcorp Oy:n toimitusjohtaja Markku Vesa, puh. (02) 6775 286, 044 059 2753, markku.vesa@cimcorp.com
CimSolar Oy:n toimitusjohtaja Kari Ollila, puh. (02) 6775 215, 044 059 2752, kari.ollila@cimsolar.com